^^,«It's a strange thing to discover and to believe that you are loved when you know that there is nothing in you for anybody but a parent or a God to love.»

Sunday 28 October 2012

perbezaan antara CINTA , SAYANG , SUKA dan MINAT !

Cinta - adalah saat ia menangis dan kau akan membiarkannya menangis dibahumu sambil berkata, “Mari kita selesaikan masalah ini bersama-sama. ” juga saat kau melihatnya kau akan berkata,”Buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan padaku..”Pada saat orang yang kau CINTAI menyakitimu,kau akan berkata,”Tak apa dia hanya tak tau apa yang dialakukan.”
 kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu.. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. (kdg2 tu mungkin kita nk melawak ja ~ tak pa kot) kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je) tetapi harus ingt CINTA ALLAH CINTA ABADI !

Sayang -adalah saat ia menangis dan kau akan menangis bersamanya. adalah saat kau melihatnya kau akan melihatnya dari hatimu dan bukan matamu. Pada saat orang yang kau SAYANG menyakitimu,engkau akan menangis untuknya. Pada saat kau sayang padanya, kau akan MEMBIARKANNYA MEMILIH. kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita.*lend you a shoulder to cry on* (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka =
adalah saat ia menangis, kau akan berkata “Sudahlah, jgn menangis' juga saat kau melihatnya kau akan berkata,”Ia sangat cantik/tampan dan menawan.” Pada saat orang yang kau SUKA menyakitimu,maka kau akan marah dan tak mau lagi bicara padanya ,kau akan menemaninya bila itu menguntungkan.
selain itu ,
kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekiranya perut kita dah nak pecah sbb terlalu byk gelak mungkin ?…)SAYANG juga adalah apabila kau akan menemaninya di saat dia memerlukan.


Minat
- Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )walaupun statement ni agak kejam kan3 ? haishh .

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…jadinya CINTA itu merangkumi semua skali la ye :D

No comments:

Post a Comment